Subject: Mitte-EASA õhusõidukite lennukõlblikkussertifikaadist
From: "Rene Porro" <[email-masked]>
To: "'Ivo Tolga'" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: "'Raivo Susi'" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Wed, 4 Sep 2024 19:23:26 +0300

Lugupeetud hr Tolga

Pöördume teie poole seoses mitte-EASA õhusõidukitele väljastatava
lennukõlblikkussertifikaadi vormiga.

Eestis registreeritud mitte-EASA õhusõidukite lendude puhul väljaspool
Eestit on regulaarselt esinenud probleeme seoses
lennukõlblikkussertifikaadil esitatud viitega lennukõlblikkuse nõuetele.
Tavapärane küsimus on – miks ei ole sertifikaadil lisaks kohalikule
regulatsioonile viidet ICAO’le? Kas see lennuk ei vastagi ICAO
standarditele?

Nimelt on lennukõlblikkussertifikaadi lahtris 5, viide Eesti
Lennundusseaduse § 91-le, kuid puudub viide ICAO konventsiooniile 7.
detsembrist 1944 a. Samas ICAO konventsiooni lisades (Annex 7 ja Annex 8)
on nii registreerimissertifikaadi kui lennukõlblikkussertifikaadi
näidistel esikohal viide konventsioonile ja teiseks viide rakendatavale
regulatsioonile. Euroopa Liidu liikmesriikides antakse sertifitseeritud
(Type Certified) õhusõidukitele välja lennukõlblikkussertifikaat EASA vorm
25, millel on viide nii ICAO konventsioonile, kui ka alusmäärusele (EC)
216/2008 (praeguseks mittekehtiv). Ka mitte-EASA õhusõidukitele
väljastatavatel lennukõlblikkussertifikaatidel on liikmesriigid viidanud
lisaks siseriiklikule regulatsioonile ka ICAO konventsioonile.

Viide konventsioonile tähendab vastavust kehtivatele lennukõlblikkuse
standarditele. Lennukõlblikkussertifikaadi väljaandmiseks peab ka
mitte-EASA õhusõiduk vastama ICAO standarditele. Vastavust
lennukõlblikkuse nõuetele kinnitab viide lennundusseadusele.

Eeltoodut arvesse võttes palume Transpordiameti Lennundusteenistusel üle
vaadata väljaantavate sertifikaatide vormid.

Oleme seisukohal, et viide mitte-EASA õhusõiduki
lennukõlblikkussertifikaadil ICAO konventsioonile ei ole vastuolus
konventsiooniga ja selle Lisaga nr.8 (Annex 8). L-39 (ja ka muud Annex I
õhusõidukid) on ka ICAO mõistes õhusõidukid.

See parandus sertifikaadil aitaks vältida arusaamatusi ja keerulisi
selgitusi välismaistele koostööpartneritele ja lennundusametkondadele.

Lugupidamisega

Rene Porro

tegevjuht

Aerohooldus OÜ

PART-145 ref. EE.145.0101

Väike-Sõjamäe 20

Tallinn 11415

ESTONIA

e-mail: [email-masked]

Mob: +372 56  25 29 22

Tel: +372 606 2002

Fax: +372 606 2005

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.